mercredi 26 février 2025

L’avortement à travers la littérature et les arts visuels

L’avortement à travers la littérature et les arts visuels


Modern & Contemporary France (33.1) -February 2025 special issue 

guest-edited by Dominique Carlini Versini



Introduction
Dominique Carlini Versini, 'L’avortement à travers la littérature et les arts visuels'


Research Articles

Kathryn Bryan, 'Invisible chain: breaking the taboo of abortion in Jeanne Caruchet’s L’Ensemencée (1904), Annie Ernaux’s L’événement (2000) and Audrey Diwan’s L’événement (2021)'

Dominique Carlini Versini, 'Avortement et sororité chez Diwan, Haroun et Sciamma'

Marta-Laura Cenedese, 'The Other Side of Abortion: The Doctor-Writer in Martin Winckler’s La Vacation (1989)'

Frédérique Collette, 'Filiations abortives : l’avortement dans la littérature française de l’extrême contemporain'

Marion Hallet and Elizabeth Miller, 'Abortion in French cinema during the long 1960s and beyond'

Jordan Owen McCullough, 'Doubly disenfranchised: the experience of paternal grief following medical termination in Jérémie Szpirglas’ Pater dolorosa'

Hannah Olsen, 'Clémentine ou la contraception: reproductive health in a 1970s bande dessinée'




Book Reviews


Anaïs Pédron, 'Women moralists in early modern France'

Pamela Pilbeam, 'Herminie and Fanny Pereire, elite Jewish women in nineteenth-century France'

Dominique Carlini Versini, 'Un sang d’encre : Du corps en littérature contemporaine'

Antonia Wimbush, 'Fictions of race in contemporary French literature: French writers, White writing'

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire